Co se formální stránky týče, CV by mělo být určitě přehledné, stručné, dobře strukturované a s vhodnou fotografií. Personalisté většinou věnují pročítání CV pár vteřin, takže kandidát má větší šanci pokročit do dalších kol v případě, že to podstatné z CV lze vyčíst rychle a efektivně.
Odradí mě především nevhodná fotka, špatné formátování, gramatické chyby, příliš dlouhý text nebo naopak strohé CV. Ideální délka je jedna, maximálně dvě stránky.
Motivační dopis může určitě kandidátovi pomoci. Stačí pár vět, jaké zkušenosti či znalosti by na pozici kandidát využil a co může společnosti či týmu přinést. Mělo by to být takové vypíchnutí toho nejrelevantnějšího z CV ve vztahu k pozici, na kterou se hlásí. Já z dopisu můžu rychle „vyčíst“, zda kandidát pozici rozumí a můžu ho tak pozvat před ostatními, u kterých si nemusím být podle CV tolik jistá.
Nejčastější chybou bývá to, že kandidáti posílají jeden a ten samý dopis do více firem, bez toho, aniž by přizpůsobili text rozdílným pozicím. Může to pak působit tak, že si inzerát ani pořádně nepřečetli nebo se nezamysleli nad tím, zda a proč by byli vhodným uchazečem na konkrétní pozici.
Pokud někdo má zájem o konkrétní obor či firmu, doporučila bych mu, aby sledoval požadavky na obsazované pozice a zkoušel se hlásit klidně opakovaně i na ty, u kterých nemusí splňovat všechny kritéria. Užitečné je dostat se do kontaktu s personalistou a popovídat si s ním o tom, jaký typ pozic by pro něj byl vhodný. Případně, co může udělat pro to, aby se do firmy dostal, ať už se jedná o to, projít nějakým rekvalifikačním kurzem, či si jinak doplnit vzdělaní. Pokud se personalista po odeslání CV neozve, tak je možné spojit se s ním jinou cestou – např. na nějaké akci, které se firma účastní, jako veletrhy kariérních příležitostí, apod.
O tom, jak napsat atraktivní životopis se dočtete zde.